Antynomie na talerzu, czyli odchudzony kotlet schabowy

 

Czy dobre jedzenie zawsze musi być tuczące? Niekoniecznie. Nie zawsze racjonalna dieta oznacza rezygnowanie z pyszności. Zdrowe odżywianie to jedzenie wielu różnorodnych produktów, oparte na rozsądnym podejściu do ilości i jakości spożywanych potraw. Żeby lepiej się czuć i świetnie wyglądać, wystarczy przestrzegać kilku reguł dietetycznych i stosować proste zamienniki kulinarne. Zamieniając tuczące czy niezdrowe składniki na te dietetyczne, osiągniemy niebywałe efekty. Poza tym warto zmienić też wiele przyzwyczajeń, które niekiedy wydają się nam drobnostkami, a w istocie niszczą nasze zdrowie czy powodują tycie.

Kulinarne podejście naprawdę ma znaczenie

Podstawowa wskazówka dietetyczna Agaty dotyczy tych wszystkich błahostek żywieniowych, które umykają nam na co dzień, a które wcale nie są takie nieistotne, jak nam się wydaje. Według mojej ulubionej dietetyczki wcale nie musimy rezygnować ze smacznego jedzenia, żeby zadbać o zdrowie, dobrą kondycję i szczupłą sylwetkę. Wystarczy gotować i jeść z rozwagą, robiąc kulinarne czary-mary, wpływające zdecydowanie na jakość dania i na jego kaloryczność. Oto jeden z takich przepisów. Do wykorzystania po prostu na co dzień. Na zwykły-niezwykły obiad dla całej rodziny.

Odchudzony kotlet schabowy

Składniki:

4 kotlety schabowe

2 jajka

2 łyżki mleka

sól

pieprz

płatki kukurydziane lub płatki owsiane

2 łyżki oleju

Wykonanie:

Piekarnik rozgrzewamy do temp. 180 stopni. Kotlety umieszczamy w woreczku foliowym, rozbijamy tłuczkiem na grubość mniej więcej pół centymetra. Rozbite kotlety posypujemy z obu stron solą i pieprzem. Jajka i mleko ubijamy za pomocą widelca. Płatki kukurydziane umieszczamy w woreczku foliowym i kruszymy na mniejsze kawałki, naciskając dłonią lub tłuczkiem do mięsa. Kotlety moczymy w jajku, a następnie w płatkach kukurydzianych lub płatkach owsianych. Gotowe kotlety umieszczamy na blasze od piekarnika pokrytej papierem do pieczenia, który smarujemy 2 łyżkami oleju. Pieczemy kotlety około 25-30 minut. Mniej więcej po 15 minutach pieczenia, przewracamy kotlety na drugą stronę.

Przepis na odchudzony kotlet schabowy w wersji do wydruku i PDF

2 odpowiedzi do “Antynomie na talerzu, czyli odchudzony kotlet schabowy”

  1. Trafione w 100% w moje smaki. Ale najważniejsze, że nie mając czasu na gotowanie to ta propozycja jest idealna. Szybko się robi a smak obłędny. Rodzina nie chciała uwierzyć,że ja to zrobiłem. Będę tu stałym bywalcem. Urosłem w oczach najbliższych. Dziękuję dla autorek tej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *